Rehellistä ja avointa puhetta kotisivuista

Avoin vai suljettu julkaisujärjestelmä? Itse vai palveluna?

Meillä yrittäjillä on sairaus. Sairauden oireena on luulo siitä, että vain oma tuote on oikea ratkaisu asiakkaalle. Näinhän asia ei ole. Tätä sairautta esiintyy paljon myynnin ja markkinoinnin alalla, ja olen nähnyt sairauden oireet läheltä.

Aloitin myyntihommat vuonna 2007. Tuotteena oli Keltaiset Sivut. Minulle opetettiin jo koulutuksessa, kuinka meidän Keltsi on aito ja alkuperäinen, ja juuri meidän Keltsillä on niin ja niin paljon käyttäjiä. Asenteena oli, että kaikki käyttävät vielä Keltaisia Sivuja – tuskin kukaan vielä nettiä. Väärin. Oikea ratkaisu olisi ollut olla esillä molemmissa Keltseissä. Luonnollisesti myös netissä ja muissa kanavissa. Yksi käytti yhtä Keltsiä ja tämän naapuri toista. Yrittäjä halusi tavoittaa ostavan asiakkaan.

Tässä kirjoituksessa puhun kuitenkin suoraan kotisivuista, niiden hankkimisesta ja ylläpitämisestä. Olen kyllästynyt lataamaan sivuja tekevien yritysten oppaita kotisivujen hankinnasta ja ylläpitämisestä. Miksi? Koska ne on aina kirjoitettu yrityksen näkökulmasta – ei asiakkaan.

Itse, osaksi palveluna, vai avaimet käteen?

Lue koko kirjoitus Yrittaja.io ryhmän blogista

Kirjoittajana Tagomon toimitusjohtaja Petri Elovaara.

Kotisivut yritykselle

Sinun
yritystoimintasi
tueksi

Lue lisää ›

Google-mainonta

Mitä kaikkea
Google-mainonta
tarkoittaa?

Lue mainonnasta ›

Sosiaalisen median markkinointi

Tuntuuko
somemarkkinointi
vieraalta?

Me autamme ›

Chatbot

Huolehtii
asiakaspalvelusta
puolestasi

Tutustu tarkemmin ›

Yksi tärkeistä tavoitteistamme on tehdä markkinoinnista ja mainonnasta ymmärrettävää

Me avaamme sinulle digimaailman salat ja tavat markkinoida tuloksekkaasti

Ota yhteyttä ›

Pikayhteydenotto

Jätä yhteystietosi, soitamme sinulle ensi tilassa!

Soita Postia