Hautauspalvelu Honkanen

Referenssi

Hautauspalvelu Honkanen

Asiakas

Hautauspalvelu Honkanen

Lukuaika

~3min

“Tagomon luovuus auttaa brändiämme kasvamaan ja löytymään paremmin Googlesta”

Tagomo auttaa Hautauspalvelu Honkasta kehittämään brändiään ja tavoittamaan uusia asiakkaita herkällä hetkellä arvokkaasti.

Surun keskellä ei tehdä hintavertailua. Kouvolalainen Hautauspalvelu Honkanen mahdollistaa omaisille henkilökohtaisen ja kiireettömän palvelun, jotta jokainen surun kohdannut saisi hautajaisista lämminhenkisen muiston. Avoimuus, empatia ja rehellisyys näyttelevät isoa roolia menetyksen keskellä asiakaspalvelutyössä.

“Autamme asiakkaitamme neuvomalla hienotunteisesti ja opastamalla kokonaisvaltaisesti kaikissa hautauspalveluihin liittyvissä järjestelyissä. Olemme omaisten tukena ja tarjoamme heille selkeän kuvan siitä, mitä hautajaisten järjestäminen vaatii ja kuinka paljon järjestelyt maksavat. Haluamme toteuttaa mahdollisimman hyvän kokonaisuuden ja olla hautaustoimistojen edelläkävijä”, toimitusjohtaja Perttu Honkanen kertoo.

“Tämä on suurelta osin imagomainontaa”

Hautaustoimiston palvelut löytyvät usein netistä. Herkkä aihe pakottaa alan yrittäjät miettimään tarkasti, milloin, missä ja millä viestillä omaa palvelua kannattaa markkinoida.

“Tämä on suurelta osin imagomainontaa. Oman brändimme tunnettuuden lisäksi haluamme olla esillä, kun palveluitamme etsitään hakukoneista. Tässä Tagomon tuottamat Googlen Display ja hakusanamainonta toimivat erinomaisesti ilman, että mainokset aiheuttaisivat mielipahaa.”

Hautauspalvelu Honkasen kotisivuille on asennettu myös chatbot.

“Sen käyttöaste asiakkaiden suunnalta on vielä matalaa, koska alamme on sellainen, että ensimmäinen kontakti halutaan ottaa ihmiselle. Tulevaisuudessa se palvelee meidänkin asiakkaita paremmin.”

“Hyvän mielikuvan synnyttäminen on meille erittäin tärkeää heti ensimmäisestä kontaktista lähtien”

70 % asiakkaista valitsee täyden palvelun hautajaisten järjestämisen.

“Ulkonäkömme, käytöksemme ja kehonkielemme vaikuttavat kaikki palvelukokemukseen ja siihen, kuinka asiakkaat viihtyvät kanssamme.”

Honkasella on hyvät kokemukset myyntiryhmän päällikkö Lilli Päivärinnasta.

“Teimme yhteistyötä jo hänen edellisen työnantajansa aikana. Lillin siirryttyä Tagomolle olin vielä hetken aikaa edellisen kumppanin kanssa, mutta en pitänyt heidän tavastaan toimia. Tein jonkin aikaa mainontaa itse ja olen edelleen siinä uskossa, että se meni ihan hyvin”, Honkanen myhäilee.
 

Kuvassa yrittäjät Linda ja Perttu Honkanen

“Omat vahvuusalueet ovat muualla kuin markkinoinnissa. Halusin kumppanin tekemään työn puolestani”

Markkinointi vie valtavasti aikaa muulta liiketoiminnalta.

“Juttelimme Lillin kanssa ja jaoin hänelle saamiani tuloksia. Hän antoi hyviä kehityskohteita ja ideoita, joita lähdimme testaamaan. En ole katunut hetkeäkään, sillä säästän paljon aikaa, jonka pystyn käyttämään asiakkaidemme palvelemiseen.”

“Pidämme palavereita kuukausittain ja käymme läpi kampanjoita ja mietimme budjettia. Tämän lisäksi Anton Huovila antaa erilaisia parannusehdotuksia kotisivuille ja tarjoaa muutenkin kokonaisvaltaista asiantuntijapalvelua.”

Hautauspalvelu Honkasen kotisivuille tullaan 50 % mainonnan kautta. Liikevaihdossa on selvää kasvua kumppanuuden aloittamisen jälkeen.

“Markkinoinnin temput eivät välttämättä toimi heti. Sen tiedän jo omasta kokemuksesta”

Markkinointi vaatii pitkäjänteisyyttä.

“Minulla on ollut vahva luotto Tagomoon läpi yhteistyön. Asiat tehdään hyvän maun mukaisesti ja niin, että herkkä aihe tavoittaa asiakaskunnan. Saamme myös kaveriporukasta ja asiakkailtamme palautetta, kun he näkevät meidän mainoksiamme.”

Koronan takia monet hautajaiset on jouduttu pitämään hyvin suppealle määrälle omaisia ja ystäviä. Markkinoiden kehittymistä ja kotisivujen liikennettä seurataan Tagomon tuottamien raporttien lisäksi Honkasen toimesta Google Analyticsin avulla.

“Olosuhteet ovat vaikuttaneet muun muassa pitopalveluun ja kukkien menekkiin. Tilanne on onneksi normalisoitumassa ja ihmiset ovat jälleen valmiita panostamaan estetiikkaan ja hautajaisten valmisteluun.”

“Odotan vuodelta 2022 kasvua ja uusia onnistumisia markkinoinnin saralla”

Honkanen toivoo vuodelta 2022 uusia jippoja, joilla saadaan näkyvyyttä ja uusia asiakkaita.

“Ainahan sitä toivoo ja odottaa ja sitä varten ollaan valmiita tekemään töitä. Säännöllisin väliajoin pidettävät palaverit ovat erinomainen tapa tarkastella kulunutta kuukautta sekä miettiä lähitulevaisuuden ja pitkän tähtäimen tavoitteita”, Honkanen valaisee.

“Tagomo on luotettava ja tuntee asiansa omassa kentässään. Teillä riittää ideoita, joita voidaan hyödyntää meidän bisneksessämme ja useat innovaatiot otetaan heti testiin. Voin todellakin ja lämpimästi suositella teitä muille yrittäjille.”

Jaa referenssi


Yksi tärkeistä tavoitteistamme on tehdä markkinoinnista ja mainonnasta ymmärrettävää

Me avaamme sinulle digimaailman salat ja tavat markkinoida tuloksekkaasti.

Ota rohkeasti yhteyttä ja kysy lisää!

Kotisivut yritykselle

Sinun
yritystoimintasi
tueksi

Lue lisää ›

Google-mainonta

Mitä kaikkea
Google-mainonta
tarkoittaa?

Lue mainonnasta ›

Sosiaalisen median mainonta

Tuntuuko
somemainonta
vieraalta?

Me autamme ›

Chatbot

Huolehtii
asiakaspalvelusta
puolestasi

Tutustu tarkemmin ›

Pikayhteydenotto

Jätä yhteystietosi, soitamme sinulle ensi tilassa!

Soita Postia