Tagomon
Tarinat

Avoin vai suljettu julkaisujärjestelmä? Itse vai palveluna?

Meillä yrittäjillä on sairaus. Sairauden oireena on luulo siitä, että vain oma tuote on oikea ratkaisu asiakkaalle. Näinhän asia ei ole. Tätä sairautta esiintyy paljon myynnin ja markkinoinnin alalla, ja olen nähnyt sairauden oireet läheltä.

 Aloitin myyntihommat vuonna 2007. Tuotteena oli Keltaiset Sivut. Minulle opetettiin jo koulutuksessa, kuinka meidän Keltsi on aito ja alkuperäinen, ja juuri meidän Keltsillä on niin ja niin paljon käyttäjiä. Asenteena oli, että kaikki käyttävät vielä Keltaisia Sivuja – tuskin kukaan vielä nettiä. Väärin. Oikea ratkaisu olisi ollut olla esillä molemmissa Keltseissä. Luonnollisesti myös netissä ja muissa kanavissa. Yksi käytti yhtä Keltsiä ja tämän naapuri toista. Yrittäjä halusi tavoittaa ostavan asiakkaan.

Tässä kirjoituksessa puhun kuitenkin suoraan kotisivuista, niiden hankkimisesta ja ylläpitämisestä. Olen kyllästynyt lataamaan sivuja tekevien yritysten oppaita kotisivujen hankinnasta ja ylläpitämisestä. Miksi? Koska ne on aina kirjoitettu yrityksen näkökulmasta – ei asiakkaan.

Itse, osaksi palveluna, vai avaimet käteen?

Lue koko kirjoitus Yrittaja.io ryhmän blogista

Kirjoittajana Tagomon toimitusjohtaja Petri Elovaara.

97%

Kotisivuasiakkaistamme jatkaa sopimusta kanssamme.

 

1000

Tagomolla on jo 1000 kotisivuasiakasta

5h

Aika, jonka asiakkaamme keskimäärin käyttävät kotisivuprojektiimme

*Lähde Feedbackly asiakastyytyväisyys­kysely

Asiakkaidemme kokemuksia

Päivi Oinaala

RaksaÄssä Oy

Lue kokemus »

Arto Sainio

FysioHetki Oy

Lue kokemus »

Tagomon tarinoita

Tagomo helpottaa laskutusehtoja poikkeustilan vuoksi

Lue lisää »